Högerklicksskydd med text

Jag fick en förfrågan om hur man när man får högerklicksskydd med text på bloggen. Alltså att det kommer upp en ruta som det står en text i när man högerklickar någonstans på din blogg. Jag ska försöka att förklara för er hur man gör här.

Gå in i design sedan kodmallar. Där lägger du in denna text INNAN </head>
( För att kopiera min text så markera du all text du vill kopiera sen trycker du ctrl C, för att lägga in den texten du kopierat så trycker du ctrl V)

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- Begin
var message="AJA BAJA inte sno saker"; <---- Här väljer du själv vilken text du ha
if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer'){
function NOclickIE(e) {
if (event.button == 2 || event.button == 3) {
alert(message);
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=NOclickIE;
document.onmouseup=NOclickIE;
window.onmousedown=NOclickIE;
window.onmouseup=NOclickIE;
}
else {
function NOclickNN(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}}}
if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=NOclickNN; }
document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")}
//  End -->
</script>



Tryck på spara sen gör du samma sak i alla kategorier i rulllistan på höger sidan där det finns arkiv, entry, front osv. Då blir det så på alla dina sidor som tex när man kollar en annan månad, kommentarsidan osv.



Kom ihåg att spara allt!! Hoppas att jag kunde hjälpa er och att ni förstod min förklaring.
22
Malin

Tack för tipset.. Fungerade utmärkt :)

Lovisa

TACK SÅ HIMLA MYCKET, VERKLIGEN! vet inte hur många andra hemsidor jag varit inne på och testat. rensade ur min blogg helt och började på nytt - vilket resulterade i att högerklicksskyddet också försvann.. innan det behövde jag bara klistra in en mening, men konstigt nog funkade detinte denna gången.. ha det bra. :):):)

Vickan

Bra förklarat :D (Y)

Mysan

om man inte kan få kopiera texten blir det ju jätte jobbigt att skriva av den för hand.... =-/

Mimi

det går ändå att kopiera ifrån min blogg ju ? :O

Mimi

det går ändå att kopiera ifrån min blogg ju ? :O

Milla

Tack så mycket för guiden, funkade super! :D

Elin

tack, har letat länge efter hur jag ska fixa så tack igen ;D

Linnea

Tack så himla mycket !

Har testat hur många gånger som helst för att få det att fungera, och med ditt tips fixade det sig på 2 minuter :D otroligt tacksam! :D

Ninna

åh. tack så mycket! :D

Alva

tack så mkt fungerade utmärkt :)

Elina

ska jag kopiera all den där texten och klistra in i kodmallarna?.



och vart ska jag klistra in det? :P

Elina

Tack såå mycket!



DEt var väldigt viktigt för mig att få högerklicks-skydd :)



för att det är en tjej som tar mina bilder! och sen lägger upp dom på SIN blogg!! ;O

(min "bästa vän")

Altheda

Hej! Måste bara säga att jag tycker att det är jättecoolt att du förklarar hur man ska göra för olika problem, det hjälpte mig massor också! Tack!:D

ice

mcyket bra innlägg

Jenny

tack!

narmin är KUNGEN!

tusen tack!

amandabe

Taaack:D

uppskattar verkligen!

A n G ii E ♥ » A Blog About My Home - Egypt «

funkar inte för mig. texten hamnar ovanför header i hörnet.. varför blir det så?

Cornelia

Åh, tack så sjukt mycket! :D

Anonym

TACK SÅ MKT !!! :)

Cassiie

det funkar inte för mig :(