B-Day Party: Brunch

Nu kommer det lite bilder ifrån Lördagen men det finns så många bra så väljer att dela upp inläggen annars blir det för mycket bilder. Jag ville starta dagen med en härlig promenad tillsammans med tjejerna så 10:30 kom alla hem till mig och då fick dom ett glas resorb var för att grunda på rätt sätt inför vad komma skall ;). Jag hade riktigt tur med vädret och hade fått förfrågningar av både Yohanna och Maja kvällen innan om det verkligen blev någon promenad med tanke på att vädret hade varit riktigt uruselt dagarna innan.
 
Jag kollade vädret och den utlovade sol så jag litade på det, självklart vaknade jag till strålande sol på Lördagen och hade en fantastiskt fin dag. Efter promenaden så gick vi hem till mig för att avnjuta en god brunch och till det hade jag även gjort en mimosa bar. Det är inte så ofta man umgås med alla tjejer tillsammans därför valde jag att lägga en heldag tillsammans med dom annars blir det att man inte hinner umgås så mycket om det bara är för en kväll. Det blir så stressat på något vis...
 
På min brunch kunde man hitta ostar, kex, marmelad, grekiskt yoghurt, nötter, kanel, honung, knaperstekta bacon, bärplättar med mörk choklad, kladdkakemuffins med rosa grädde som även var smaksatt med fläder, massa olika frukter & bär, olika oliver och serrano.
 
Till mimosa baren så hade jag sprejat om en gammal champagnehink som var asful till guld färg och sen band jag fast ett rött sidenband i rosett runt, sprejade även om 2 gamla rödvins flaskor i guld så dom fick matcha hinken och i flaskorna satte jag en ros var. Flaskorna att ha juice i till mimosa baren tog jag gamla snapple flaskor som jag sparat och gjorde egna etiketter till och skrev vilka juicer det var i flaskorna. Lite roligare att ha lika flaskor än 3 olika...
 
Jag tror att alla var mätta och belåtna efter brunchen, nästa inlägg blir skönhetseftermiddagen.
brunch - födelsedagsfest - mimosa - mimosabar