DU är så viktigt! glöm inte det..

Tjenare mina sköna bönor & herrar om det finns några sådana här :D ! Hoppas det är fint med er denna vackra Fredag? Jag har precis bloggat på min matblogg  Yummifood  om den otroligt fina trälådan fylld med glöggmys deluxe á la Morberg som jag fick under veckan. Jag är så sjukt tacksam över den, ni måste gå in och kolla!
 
Ska försöka fräscha till mig och dra iväg för att uträtta lite ärenden innan Kevin kommer hem från skolan. Han åker iväg till sin pappa över helgen så jag ska skjutsa ned honom till tåget på ef så tänkte köpa med honom någon dricka och ätbart (dvs candy). Själv så ska jag njuta av en otroligt ensam men behövlig helg, ska bara gå runt och mysa i mina mysbrallor, dricka glögg, julpynta, sippa på rödvin och äta massa mat... Ja och så klart lyssna på musik. Måste även ta tag i att fota produkter som ligger på hög, herrejisses, hinner knappt med ha ha. I-landsproblem deluxe eller? Sen kanske ni vill se vad jag fick i dagens adventskalender?
 
Ja ni hör ju, jag har nog att göra i helgen så det räcker och blir över, ingen brist på det i den här kroppen. MEN nog ska jag även sköta om mig själv, har blivit riktigt duktig på att göra ansiktsmasker eller hårinpackningar ganska ofta nu, det gäller att få in det i rutin och inte bara köra på i vardagen. Jag fick till och med en kommentar från gulliga Anna som driver bloggen kitchenofanna om att jag var så duktig att ta hand om min hud. Min kommentar var att man måste det, man ska leva med den hela livet. Hon önskade att hon var lika duktig.. Men det gäller att sätta egentid. Det är så viktigt för att kunna ladda batterierna, försök, börja med 1 gång i veckan i någon vecka och sen kommer det bara att rulla på. Eller gör som jag, jag har en post it lapp på dörren till mitt badrum om det står "avkopplingsstund" på och det är för att jag själv ska bli påmind ibland om att faktiskt varva ned, ta en stund och bara rå om dig själv om det bara så är att ta ett bad, en extra lång dusch, färga bryn, ansiktsmask eller vad som helst. DU är så viktig, glöm inte det!
 
PUSS en stund! återkommer med dagens lucka
 
 
avkoppling - egentid - glömintedig - pepp