Sponsrad video: NORDEA

Nordea har utmanat 5 influencer att testa att vara utan banktjänster såsom Kort, Mobilt bank-id, Swisch, Wrapp etc. Detta resulterade i att de inte heller kunde använda tjänster där man behöver Mobilt bank-id som SJ app, CSN, Spotify premium och Netflix. Nordea kallar experimentet Banking Detox. Experimentet visade att man använder bank mer än man tror och att det är viktigare i våra liv än vad man själv tänker på och upplever.
 
Jag tycket den här kampanjen är så bra för man är så sjukt beroende av alla dessa saker. Och med tanke på att många butiker etc vill att du ska betala med kort så blir det väldigt svårt i dagens samhälle. I dag är det bara cirka en fjärdedel av alla köp i butik som betalas med kontanter, övriga betalas med kort och via mobilen. Än så länge står mobilbetalningarna för en mycket liten del av alla köp. Det här är helt sjukt tycker jag och ja tycker också man man ska kunna välja OM man vill betala med kontanter eller kort men tyvärr går inte det längre.
 
De allra flesta säljställen har rätt att sätta upp sina egna regler för hur de vill att du ska betala. Det ska finnas ett synligt anslag att man endast accepterar kort, och när du går in i butiken, ombord på bussen eller in på gymmet anses du ha accepterat denna betalningsform. Det är bara samhällsinstitutioner som vårdcentraler och sjukhus som fortfarande måste erbjuda kontant betalning. Dock så har jag då för mig att på Vårdcentralen här vid mig så accepterar dom bara kort!?
 
Något jag tycker är sjukt bra och smidigt är swish, kan det bli enklare? Har försökt introducerat denna app för pappa, han är så sjukt oteknisk så det är som han är en grottmänniska. Helt otroligt att jag fick honom att byta till en moderna telefon för några år sedan. En dator vet han knappt hur man sätter på ha ha. Ska nog visa honom det har med swish igen.... Använder du swish? Vad tyckte du om denna kampanj? Skulle du klara dig 1 vecka utan alla dessa banktjänster?
 
Sponsrat inlägg i samarbete med NORDEA
 
nordea - sponsratinlägg