En liten del av Linda...

 
God Morgon, vaknade på riktigt gott humör imorse. Låg och sjöng i sängen för Kevin för att försöka väcka honom, reaktionen jag fick tilbaka var: - Men OMG ha ha. Låt mig bara ha mitt moment av glädje nu lilla herr Karlsson.Sen bestämdes det typ att jag skulle baka chokladmuffins åt honom idag så jag ska väl komma på en twist på dom. Just nu ligger jag och ruvar på en värmedyna, min ländrygg behöver det typ varje dag. Dock var det desto värre igår då även höften gav sig tillkänna än vad det är idag så det kanske är därför jag känner glädje i kroppen. Tänk att man kan bli så glad över det. Har även fått vissa övningar jag ska göra varje dag från min sjukgymnast och sen inväntar jag även tid för magnetröntgen av bäcken. Lär väl ta sin tid innan man får en tid för det...
 
Nog om det... På Lördag är jag hembjuden på middag hos en karl, kan ni tänka er!? JAG ska bli bjuden på middag av en kille som även ska laga maten till mig, halelujah!!! Längtar som sjutton, ska bli såå mysigt. Kanske därför jag känner glädje också. Det bästa jag vet är något man ser fram emot... Man går bara och längtar. Undra vad det kommer bjudas på, spännande kan jag lova. Han själv säger att han ska laga mat åt ett proffs, jag ser mig knappast som ett proffs men det är så klart kul att få så fina komplimanger. Jag fick även en fin komplimang av en annan man kille/man igår.. Du är bättre än du fattar!! Ja det kanske jag är, jag är bara jag och gör det jag gillar. Jag tackar verkligen för alla fina ord, alla är bra fast på olika sätt. Tur är väl det!
 
Jag älskar att vara kreativ och det tror jag många har märkt då jag både är kreativ när det gäller mat, smink etc. Jag gillar att skapa, vad gillar du? Eller jag gillar så mycket mer och en sak som jag alltid velat börjat med sen jag gick i högstadiet är dans.. Och i den resan jag gör just nu i livet , där jag arbetar mycket med mig själv både kroppsligt och själsligt så är ett av målen att börja dansa.
 
Jag vill utvecklas hela tiden och lära mig så mycket jag kan om mig själv, lyssna på min kropp och göra det som får mig att må bra. Vem är jag egentligen? Dags att lära känna Linda och släppa fram denna varelse precis som jag är och inte som jag tror att andra vill att jag ska vara. Det var verkligen dags att dra i handbromsen och överblicka vad som egentligen pågick i mitt liv. Vart jag har varit, vart jag är nu och vart jag vill komma. Det är så lätt att hamna i hamsterhjulet där livet bara ramlar på i 300. Känner du igen dig?
 
Jag kan definitivt inte påverka mitt förflutna MEN jag kan lära mig av det och växa som människa. Allt som har hänt har hänt av en anledning och det är just det som har format mig till den människan jag är idag... Jag försöker gå efter mottot: Allt händer av en anledning... Och när jag tänker så, så blir vissa saker som är jobbiga inte lika jobbiga. Att det kommer att komma något gott ur allt jobbigt. Har flera gånger funderat på att tatuera in det mottot någonstans på kroppen.. Det är också något som jag alltid velat gjort men aldrig vågat, tatuera mig. Då kanske jag inte menar smärtmässigt utan snarare att jag kommer ångra mig för jag kanske väljer en font som jag först gillar och sen tröttnar jag på den? Nu menar jag så klart inte jordens fetaste tatueringar utan snarare fina texter som jag gillar och Kevin´s namn. Även mina syskon´s namn då dom betyder otroligt mycket för mig.
 
Musik får mig att må så sjukt bra... men även får musiken mig att bli ledsen. Jag är en känslomänniska och gråter både över glädje och sorg väldigt lätt. Jag försvinner in i musikens värld när jag skruvar på volymen och dans skulle nog verkligen passa mig som handen i handsken. Har dock aldrig tagit mig modet att börja, har tänkt flera gånger att jag ska i alla fall börja med att besöka en danslokal. Tror ni att jag har gjort det? MEN som sagt, ett av målen är att inom 6 månader är att börja med dans. Det som drar mig mest är nog salsa och street/hip hop. Jag gick faktiskt på danskurser som barn men det var mer vals, bugg etc. Någon som har tips på bra dansskolor i Falun?
 
Är det något du tänkt på i hela ditt liv som du skulle vilja göra men aldrig gjort? Vad är det som hindrat dig? Och tror du det är dags att göra något åt det kanske? Vi kanske ska bilda en pakt?
 
Dags att resa sig i lodrätt läge och göra några övningar för att få igång kroppen. Ha en fin dag nu, kram på er..
 
dans - utveckling