Mr. Church

Måste tipsa er om en film jag nyss har tittat på och jag grät nästan genom hela filmen. Jag är så sjukt blödig av mig så gråter för minsta lilla så det var typ krokodiltårar idag. Ni måste se denna film som handlar om en unik vänskap som formas när en liten flicka och hennes döende mamma anlitar en talangfull kock vid namn Henry Joseph Church. Vad som börjar som en anställning på sex månader blir till något som varar femton år och skapar ett familjeband som varar för evigt. Man är van att se Eddie Murphy i komedier så det var kul att se honom i en dramafilm och wow vad han gjorde sin roll bra. Jag och Mr Church har något gemensamt och det är att jag gillar också att lyssna på jazz när jag lagar mat, allt blir så mycket bättre så. Man glömmer bort tid och rum, det är bara maten och musiken som finns just då..har lust att dra på jordens jazz skiva nu och laga en riktigt härlig middag. Ha ha.. tänk vad påverkad man kan bli av en film.
 
eddiemurphy - filmtips - mrchurch