Bästa tipset belönas




Nu är det så att Fredrik (sambo) fyller år 5/7 och jag
har ingen aning om alls vad jag ska ge honom.

Jag & hans föräldrar/syster ska nog ge  han en present tillsammans
men jag vill ju ge han en present som bara är ifrån mig också.
Det enda jag kommer på är mig själv i en sexig outfit^^.

Så nu vill jag ha in massor med bra tips på vad jag kan ge honom.
Bästa tipset belönas med denna bok!
(Alla tips är bra)



Sista dagen för tipshörnan är Söndag 22/6, 20:00!






Bokens Handling;
Cathrine Haldeman-Spegel hittas mördad i sin fina lägenhet  på Jungfrugatan på Östermalm i Stockholm. Hon kom från en fin familj och var en fin flicka som hennes mamma och alla bekanta uttrycker det.  Men ändå var det någon som kallblodigt mördade henne med flera knivhugg och sedan skrev ordet "slyna" på badrumsspegeln med ett rött läppstift. Poliskommissarie Axel Hake får fullt upp med utredningen av Östermalmsmordet. Inte nog med att han ska lösa ett kallblodigt mord i Stockholms finaste kvarter där den ena smutsiga hemligeten efter den andra ligger dold under den välpolerade ytan. Han försöker även skapa någon sorts ordning i sitt komplicerade äktenskap med designern Hanna som han har dottern Siri med. Dessutom har hans syster Julia något sorts problem med en ny man i sitt liv.




AVSLUTAD
21
ella

hahah ja jag menar d..kul stå där å d är stängt..hihih

stängt freda lördag..

oj svårt ska fundera!

Ingela

Du verkar ha en äventyrlig kille, så kanske en upplevelse?

Köra formel1bil, hoppa fallskärm, eller något annat skoj?

http://www.liveit.se/



Kolla om du hittar något där! :)

LIFE BY Marielle

Kanske pokerkväll, tv serie på dvd, en liten resa, parfym, verktyg, väska till laptop, på http://www.fotogravyr.com/ finns smycken du kan "designa" själv, middag, leatherman typ (armékniv), gör en egen scrapbook med bilder & minnen på er, eller konsert biljetter...? :)

Tp

DEn boken verkar bra.

Nathalia

Kanse klä upp dig sexig. Ge honom en massage. Sen ett skumbad ihopp med tänta ljus & champagne och lite gott till. Efter det en av hans favoritfilmer på dvd.

PhoenixAngel

Tävla om ett kryssningspresentkort i min blogg!

Jenny

fixa en myskväll för honom. laga mat en fin middag till honom. kanske ta ett bad tillsammans och sedan på kvällen klä på dig något sexigt ;)

Tuva

http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=55204, perfekt nu under sommaren.

En Mölnbobos Liv

Om jag var du skulle jag investera i några fina underkläder och sen be honom boka upp en fredag-söndag. Sen bokar du något mysigt hotell i ngn mysig stad och så åker ni dit och bor bra, äter gott och har mysigt ihop.



Ett bra tips på bok om det nu är sambon som gillar deckare är annars Mons Kallentofts böcker (deckarna). Min sambo har läst den första och tyckte den var superbra.



mail: info@annakarlsson.se

Nina

Det som fungerar bäst på min sambo är; snygga underkläder, något litet (t.ex. en ros, gosedjur med hjärta, ram med ett foto på mig/oss..), sedan lite smått och gott att äta (ex. jordgubbar, choklad) och allt detta inbokad under en helkväll på tu man hand :)

Alexandra

Ett foto på er, något smycke, eller varför inte trycka ett foto eller något på ett örngott, eller en annan häftig sak är att trycka foto på kalsonger ;D

leopardia

kanske en dvd-box med någon bra serie, och lite trevliga snacks och tillbehör...

en utekväll med polarna, där du med dem planerar något kul som sker...

man kan ju köpa stjärnor till folk oxå, så en himlakropp kanske vore nåt...

det är ju sommar och sol, kanske någon tripp inom sverige skulle vara kul, finns ju björkliden i norr, som har lite olika aktiviteter...

en snygg klocka..

ett fallskärmshopp..

Frida

I julas gav jag bland annat en "hemmagjord" present åt min sambo i form av ett checkhäfte. I häftet fanns saker som jag vet att han uppskattar, typ middag ute, bio, helkroppsmassage, vinkväll, "egen önskan", en dag där vi inte lämnar sängen osv :).



Kan lova att det blev mycket uppskattat :D

Sara

Hm, en spin- off på din egen idé då:

http://www.coolstuff.se/p943/NaughtyKnot.html

Eller är det för mycket? Jag tyckte att de hade roliga grejer på den hemsidan i övrigt, sånt där roligt men överlag rätt så onödigt... Med andra ord saker man bara måste ha!

Anna

En upplevelse som hotellnatt någonstans i sverige, en resa utomlands, hoppa fallskärm, bungyjump, restaturang besök, biljetter till en musikspelning, biljetter till något uppträdande/ show etc. En heldag på gröna lund/ liseberg. En kryssning eller mindre båtfärd över dagen.



Varierade presentkort på olika ställen likt kläder, biobesök då det alltid är uppskattat och behövs.

Carola L

Det beror ju lite på om det ska vara nått kul eller nått snyggt eller så och hur mycket det får kosta!



Disktrasor med foto är lite roligt ;-) annars skulle jag nog gå mer på någon upplevelse - en konsertbiljett kanske

Carola L

Det beror ju lite på om det ska vara nått kul eller nått snyggt eller så och hur mycket det får kosta!



Disktrasor med foto är lite roligt ;-) annars skulle jag nog gå mer på någon upplevelse - en konsertbiljett kanske

GM

Om han gilla äventyr så kanske "bungujump" (vet inte riktgit hur det stavas) vore en ganska så rolig present som han säkerligen också kommer att minnas väldigt länge :) Iallafall något ovanligtttror jag skulle vara en riktigt rolig ide :)

Emmaasvaard.blogg.se

Kolla lite fter spel?

Eller det han gillar!

Vad gilar hanP?

Försök lista ut det,så blir det enklet½

Natalie R

Mitt tips är att du köper ett antal skraplotter (antingen sådana som kostar 5 eller 10 kronor), gärna så många som år han fyller eller liknande, och sedan gömmer dessa på olika ställen hemma så att han får leta upp dem. Sätt dem med en tejpbit på insidan av en skåpsdörr, sätt en på din rygg osv. En present som är rolig på flera olika sätt! Särskilt om han sedan vinner något rejält :D



En romantisk picknick med champagne och jordgubbar + en mindre present är också bra. Då kan du skoja till det genom att överraska honom med lappar som leder fram till platsen du valt ut till eran picknick. Typ att en lapp hänger innanför dörren när han kommer hem med texten "En överraskning väntar dig! Gå till våran favoritplats på baksidan och se", vid favoritplatsen lägger du ännu en lapp "Bra jobbat men du får allt leta lite till! Gå till fotbollsplanen intill skolan och vänd dig till hjärtat för nästa ledtråd". Vid fotbollsplanen drar du ett hjärta i sanden och skriver ett ord som leder honom vidare till ytterligare en lapp i närheten osv. Anpassa svårighetsgraden och antal lappar efter hans tålamod ;)



Jag älskar såna presenter! Det visar verkligen att man har ansträngt sig för personens skull och det är betydligt mer värt än pengar. En födelsedag värd att minnas helt enkelt! :D

LillaBoo

varför inte åka bort tillsammans bara ni två? behöver inte vara långt och behöver inte bli särskilt dyrt, kolla på dom närmaste städerna..många hotell har "rymma hemmifrån paket" eller va d nu kallas, en natt på hotell men frukost å middag till ett lagomt pris..kanske inte d lyxigaste men mysigt och härligt att få komma bort och bli lite bortskämd..kan ni ta en drink i baren eller kanske en massage om d finns ett spa på hotellet...brukar alltid finnas något mysigt att göra :) och vill ni istället vara med vännerna så kan ni köra en stor grillfest hemma istället! och gillar han äventyr så finns d massor med förslag, finns att köpa pressentkort på glidflygning ect lite dyrare men sånt är ju uplevelser för livet! men se till att det är något ni kan göra tilsammans :)