Vinn balsam


Jag tävlar ut en balsam flaska för färgat hår (helt ny), 100 ml, water + UV resistance.

För att delta i tävlingen så vill jag att du lämnar ditt bästa skönhetstips för håret i detta inlägg.

Tävlingen avslutas lördagen 23/5, 12:00.

Lycka till ♥.

Ps Man får vara med i alla tre tävlingar om man vill det.

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!
25
Linda

hag är med!

mitt bästa tips är en hårinpackning av 1del balsam, 1 del honung och 1 del olivolja låt sitta så länge som möjligt. det har rådit bot på mitt knastertorra hår!

Annas tävlingsblogg

Jag har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2009/may/vinn-balsam.html



Dessvärre är jag urkass på tips, skulle själv behöva några

Kajsa

Klart man vill vara med!!

Malin

Att alltid använda balsam, det är otroligt viktigt för håret! :)

Millah

Att ha i ordentligt med olivolja i håret och sova med funkar perfekt för torrt och slitet hår, det gäller att man har ett ordentligt schampo att tvätta det med efteråt bara.



kramar

sandra

Hej, jag vill delta.

Mitt bästa skönhetstips för håret är att nångång i veckan sätta ett balsam som skall verka i håret i närmare 20 minuter (köpte mitt hos frisören). Även att alltid använda värmeskydd om man fönar eller plattar håret är också viktigt.

Mitt långa hår slits ofta när jag sover, så jag brukar sova med flätor eller en hästsvans :)

Jenny

använd silikondroppar, då slits inte topparna ut lika fort :)

Sofie Gustafsson

Jag är med =)

Mitt bästa tips om man vill ha ett naturligt fint hår är bara att låta det vara, inte färga massvis med färgningar, platta, locka upp och massa sådant. =P

evamar - tävlingsblogg

Mitt bästa tips är att lyssna på håret och vad det vill. Om man plattar ett självlockigt hår sliter det på det, eller om man lockar ett rakt hår gäller samma sak. Bättre är då att låta din frisör klippa fram en bra frisyr för just ditt hår, ditt ansikte och din stil. Jag har kämpat med att få mitt lockiga hår rakt hur länge som helst, men när jag bytte frisör övertygade hon mig om att få klippa fram lockarna istället. Jag är supernöjd och att slippa en timmes plattångande varje morgon är guld värt för både mig och mitt hår.



PS. Har tipsat i tävlingsbloggen:



http://evamar.blogg.se/2009/may/balsam-23-maj.html

Emma

jag kan rekommendera alla att använda ägg i året. Det ä'r sant. Det stärker håret och pippi långstrump hade verkligen rätt där :)

Josefine

Heej jag vill delta, och jag vet en jättebra huskur som är att man tar ett glas med vatten och en matsked Askorbinsyra som man häller genom håret när man duschar. Askorbinsyran rengör på djupet och tar bort grönfärg i håret om man har det (: Funkar toppen tycker jag (:

Karin

För att få ett torrt och sprött hår att se fräscht ut, tar jag lite olivolja och gnider in handflatorna med för att sedan massera in i topparna.

Bloggtävlingar

Din tävling är nu registrerat hos bloggtävlingar.se - lycka till!

Emilia

Man kan ta balsam i håret och gnida in det över hela håret och låta sitta i cirk 10 minuter när man duschar under tiden, kan man ta upp ett bad, vila ögonen, eller tvätta resten av kroppen med tvål, och sedan skölja ut det det efter 10 minuter det blir så lent och fint, håret verkligen glänser. Bäst är det om man gör så och sedan går in i bastun ett tag det ger bäst effekt.



Man kan ta citron och gnida mot håret om man vill ha blondare hår.



Jag vill vinna balsam, jag älskar balsam och jag har jämt balsam i håret för att det blir så lent och fint. Mamma säger att jag slösar för mycket balsam så nu får jag köpa det för mina egna pengar så skulle vara perfekt att vinna för när man är ung så som 17 år så tillåter inte plånboken allt, jag har färgat hår också.



Min e-post är: Fotbollsemilia@hotmail.com

Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

Erika-foto-mode-pyssel

gör regelbundna inpackningar i håret. det är viktigt!

valeria

Att krama ur håret och inte stå och gnugga med handuken. Det tar jätte mycket på håret. Använd ett och samma schampo och balsam som du trivs med! :)

Tina

Mitt bästa tips är att då och då skölja håret med kolsyrat vatten (inte tvätta ur efteråt). Håret känns mycket livfullare!

tofva

Mitt bästa råd är LÄGG NER DÅLIGA PLATT TÄNGER. :)

CherryCheek

Mosa ihop lite ägg, banan och matolja. Gärna i en mixer! Massera in ordentligt i längderna och låt verka i 20-30 minuter. Om du inte vill att det ska kladda så mycket, trä en plastpåse över huvudet och håll den på plats med ett hårband! Sedan sköljer du ur håret med en massa kallvatten. Låt håret självtorka utan handduksturban. När håret är torrt kommer det att glänsa som aldrig förr! :)

Carola L

Jag är med och tävlar och har länkat till tävlingen i min tävlingsblogg

http://mammamuh.blogg.se/tavla



Tvätta det inte för ofta

Kristin

Hejsan! Mina bästa tips är att undvika små vanliga saker inte många tänker på, men som gör håret väldigt slitet och skört! Till exempel:



- Var noga att skölja ut balsam/schampo

- "Skrubba" inte hårstrårna mot varandra när du torkar, det klyver dem sjukt mycket. Krama istället försiktigt!

- Handuksturban är ett big NONO - låt det självtorka istället!

- Borsta alltid innan du går och lägger dig samt innan dusch för så lite trassel som möjligt

- Sov i fläta/utsläppt, en vanligt tofs sliter jättemycket!

- Använd alltid värmeskyddande produkter innan plattång/locktång osv =)



Hope you like it!

Kram

www.tingelig.blogspot.com

Skjønnhetstipsene jeg følger for håret mitt er først å fremst å ha en hårfrisyre som passer til ansiktsfasongen din. Siden jeg ikke har så veldig tykt hår, prøver jeg å være flink til å ikke slite ut håret med unødvendig føning, styling og retting/krølling av håret. Det enkle er ofte det beste når det kommer til hårtips, mener nå jeg! :)

martina h

mitt bästa tips är att försöka att inte utsätta håret för solen när man är ute. och om man solar; så smörj in håret med balsam.

Olelsi

Jag vill gärna vara med i denna super bra tävling.

Mitt tips är att i näst sista sköljningen, skölj ditt hår med ÖL ja det är sant. Skölj sedan med ljummet vatten. Ditt hår blir underbart!!!



Kram Nettan i Hälsingland.