Tips; Gilla-knappen till blogg.se

Idag har jag lagt in en liten rolig widget på min blogg som jag tänkte dela med mig av till dig. Vill du också ha denna widget gör du så här:

 

1. Gå in på din blogg och dina kodmallar, välj inläggssidan (om du vill ha den där inne man kommenterar).

2. Klistra in denna koden precis efter → <body>


<div id="fb-root"></div>
<script>
window.fbAsyncInit = function() {
FB.init({appId: 'your app id', status: true, cookie: true,
xfbml: true});
};
(function() {
var e = document.createElement('script'); e.async = true;
e.src = document.location.protocol +
'//connect.facebook.net/sv_SE/all.js';
document.getElementById('fb-root').appendChild(e);
}());
</script>

3. Gå nu in på http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like

 

Ställ in hur du vill att din gilla-knapp skall se ut.
OBS! Skriv inget under URL to Like.
Klicka sedan på Get Code!

 

Nu får du upp en ruta med kod, kopiera koden i rutan längst ner (XFBML).
Gå in i din kodmall igen på din blogg, precis som i steg ett.

 

Klistra in koden där du vill att din gilla-knapp skall ligga. Detta kan ju variera beroende på vad du nu vill ha den, men det är bara att testa dig fram.

Det kan vara så att du behöver lägga till ett par radbrytningar med, det gör du med koden <br /> innan (XFBML) koden.

 

Lycka till och hoppas på ett klick på gilla-knappen.

11
Dragana

Oj det där var för komplicerat för mig. Jag är så oteknisk med datorer. :P

Petra

Hur är det med dig?blir det ngn bättring tänker på dig kram

Giz

sv: hehe ja visst är dem^^

FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vinnaren av dagens blogg har blivit utsedd, gå in och titta om det var du som vann! :D

Jenny

Hejsan =) japp tror den e som blogg.se =) ne inte avancerad hahahaha tror jag =) men har lite kort å färgideer å så, skall jag maila dig faktan du kan behöva ? såå väntar jag ivrigt wwiii

Lijnä

trevlig blogg ;)

Michaila

Tack det där hjälpte mig att fixa min gilla knapp :D

Emmie

Hej! Tack så jätte mycket med hjälpen med "gilla knappen"! Men undrar en sak. Jag har gjort precis så som du skrev, men när någon tryckt "gilla", så sparas det inte, det försvinner lika fort som det kommer.. Har jag gjort något fel? Annars vad har du glömt att skriva? För det vill verkligen inte sparas! Du kanske inte ens fattar vad jag menar ^^ men skulle vara tacksam om svar! (som en kommentar till ett inlägg bara, eller på min mail, som du hittar på profilen) :)

Marina Lundsten

Hallo! Tack så mycket för hjälpen med "gilla - knappen" He funger ju! :)

Annie

Gjorde som du sa, men det fungerade inte. jag fick upp att endast verifierade användare eller något sådant kunde använda tjänsten?

ansa :)

när jag klickar på get code kommer det fram nå konstigt, att jag typ inte kan få koden :s samma kommentar som Annie skrev!