Magi med stearin

När jag var liten och bodde hemma hos pappa så lekte jag jämt med stearin i kalle anka tidningar. Jag har glömt av den lilla magiska metod att föra över alla färger på sterin som man smälter över bilden man vill ha och igår fick jag snilleblixten och förde över denna metod till Kevin som älskade det. Han tycktr det var hur coolt som helst och han var så facinerad. Vi gjorde 3 st olika och han skulle spara dom fint i en ask, han ville göra hela tidningen ha ha men det var dags för sängen så vi får trolla mer en annan dag:).
 
Det är ganska enkelt, droppa stearin jämt över bilden du vill ha. Vänta tills det stelar och rulla tidningen lite lätt så lossar du stearinet försiktigt. Voila!
pyssel
1
Marie

Det där kommer jag ihåg oxå nu när jag såg det. Ska jag prova med Julian när han blir lite större. Hoppas du mår bättre💐