Butikerna som tjänar extra slantar

Idag när jag var till City Gross för att handla så slog det mig, jäklar vad dyrt det är att handla där jämfört med vart jag brukar handla, Willys. Jag handlade bara det nödvändigaste som inte finns på Willys sen skyndade jag mig därifrån. Sjukt att det kan vara sån skillnad på priser på olika butiker, tror jag ger upp City Gross nu i alla fall. Har testat ett par gånger så jag fortsätter vidare på min butiksresa ;).
 
En butik jag absolut inte vill handla på igen är Coop, inte på grund av att det är en dålig butik kanske, jag har inte handlat där så många gånger i mitt liv så har inte så stor koll men för cirka 1 1/2 månad så skulle jag hämta upp Kevin i Hedemora och åkte över Borlänge för att kolla in Coop för jag hade hört att dom skulle ha en sån jäkla fräsch delidisk som jag vart nyfiken över. Nu i efterhand har jag fått reda på att det var fel Coop butik jag besökte  ha ha, jag handlade på den på väg ut ifrån Borlänge och jag tänkte när jag var där: -Vart sjutton är den där delidisken, fattade ingenting och gick runt där som ett fån. Strunt samma, jag handlade i alla fall en vara som kostade ett visst pris. Sen när jag kom hem så skulle jag kolla något på kvitto och fick se att jag hade betalat runt 20:- för mycket för den varan, den skulle alltså ha kostat runt 50:- och jag betalade över 70:-. Tänkte först att strunt samma, kostar mig mer att sitta och åka dit så jag la det åt sidan..... trodde jag i alla fall. Jag kunde absolut inte släppa det här, jag fick lov att ta tag i detta innan min hjärna började leka ping pong med mig.
 
Så jag ringde och jag hade rätt, jag hade fått betala för mycket och dom sa att jag skulle få tillbaka pengarna om jag kom in till deras butik men berättade att jag bodde i Falun så det var det knappast värt med det besöket. DÅÅÅ erbjöd dom mig att skicka mina pengar, snacka om förvånad och glad jag vart. SHIT vilken service, fullpott tänkte jag. Jaha så gick det cirka 2 veckor och inget brev kom och jag tänkte, ska jag få lov att ringa dit igen !? Då blir det ju större sak av det här än vad det var ifrån början, MEN det vart en principsak istället, det handlade inte längre pengarna. För HUR ofta får man betala för mycket i en butik!? Tänk varje gång man tänker, nej men skit samma det handla bara om några fjuttiga kronor. Ja men tänk då hur mycket det blir på 1 år/person som butikerna får behålla och du förlorar.
 
Så jag ringde tillbaka igen och jag tror att jag pratade med samma person igen, hon kände igen ärendet, hon sa att personen som hade hand om det var sjuk och bad tusen gånger om ursäkt. Okej, det kan ju hända faktiskt så jag var nöjd med servicen jag fick. Tjejen i telefonen såg även lappen med min adress på så hon skulle gå ned med den till förbutiken direkt så dom kunde fixa allt på en gång, så bad om hon om ursäkt igen.
 
Nu har det säkert gått 2-3 veckor sen jag pratade med henne och tror ni att det har kommit något brev ifrån Coop med mina fjuttiga kronor? Nej så klart inte! Mycket ord och liten verkstad...
 
citygross - coop - willys
1
Ida Nilsson

Vi handlar bara på maxi, tycker dem är bäst på alla plan! Och jag håller med dig, citygross är svindyrt. Jag trodde från början att det var lite av en billighetskedja, typ som lidl men jag hade verkligen fel..

Svar: Jag jobbar ju på Maxi så jag tycker mest det är drygt att handla där hahahaha men bara för man vill hem efter en lång arbetsdag
Linda