Test: Erborian BB Créme | Benefit Gimme Brow

Om det är något som jag tycker är kul så är det smink/skönhetsvård och jag måste bli bättre på att visa före & efterbilder etc. Idag har jag faktiskt knåpat ihop ett just sånt inlägg åt er med 2 st nya (för mig i alla fall)  produkter som jag fick ett pressutskick på i Fredags. Jag har använt både BB & CC Cream förut men har fastnat mer mot CC cream hållet men efter jag testat denna BB Créme från Erborian så har jag nu en ny favorit. Antingen använder man bara den som den är för mer naturlig makeup under veckodagarna eller så har man den som bas innan man lägger på en foundation för en mer täckande makeup.
 
Jag fick även den prisbelönta Gimme Brow från Benefit som jag testat och jag gillar den. Detta är en fibergel som med hjälp definerar ögonbrynen och ger dem både volum och färg med ett naturligt resultat. Lanserar i tre olika nyanser för att matcha alla ögonbryn och formulan är både vattenfast och enkel att använda. Det är som en lite mascaraborste som du applicerar färgen med på brynen. Färgen som jag använder i detta inlägg är nr 03 - Medium. Cirkapris @ Sephora 275:-.
Erborian BB Cream Nude är en formula som ger lätt täckning för en perfekt strålande hy. Berikad med koreanska örter (ginseng) blir formulan ett med huden och anpassas efter varje unik hudton för ett naturligt resultat. BB Créme Nude mattar ned och jämnar ut hudtonen samt reducerar synligheten av porer och orenhter samtidigt som den verkar återfuktande. Resultatet är synligt mjukare hy. SPF 20. Cirkapris Sephora 375:-, 45 ml.
 
Jag applicerar BB Crémen med en beautyblender och jag tillsätter en droppe olja för mer lyster samt återfuktning till ansiktet. Just nu använder jag denna olja från Me anima. Jag använde även primern från Smashbox - Photo Finish Hydrating innan jag la på BB Crémen.
 
Jag använder jämt min hand som "arbetsplats" för att undvika att bakterier kommer in i produkterna. Tillsätt oljan och blanda ihop..Sen är det bara att applicera med en fukta beautyblender.
 
I denna bild har jag bara använt BB Crémen på ena sidan, ser ni var len och fin den ligger i ansiktet. Den är också väldigt skön att ha på huden. Jag gillar den här BB Crémen som sjutton.
 
Här har jag även använt Gimme brow från benefit på samma sida som jag har BB Crémen, love it!
Dags att kladda på lite mascara och njuta av Söndagen. Om ni gillar denna typer av inlägg så får ni gärna trycka på gilla knappen under inlägget så jag vet om jag ska göra fler! Ha en fin Söndag nu, kram på er.
 
bbcreme - benefit - erborian - gimmebrow - vasspr
1
Ida

Kul inlägg, blev sugen på båda produkterna!

Svar: Tack =) ja jag använder båda varje dag nu
SWEETKAY